Czym pielęgnuje wrażliwą skórę mojego syna



Każda mama wie,że skóra maluszków jest cienka,sucha i potrzebuje odpowiedniej pielęgnacji.Ciałko niemowlaka jest wrażliwe i niedojrzałe więc skóra nie chroni go przed czynnikami zewnętrznymi.I to zadanie właśnie należy do nas w przeciwnym razie będziemy borykać się ze zmianami skórnymi dziecka.Do póki nie wyeliminuje się alergenu nic się nie zmieni,a to nie jest proste.Sama przeszłam taką sytuacje a patrzenie na dziecko w takim stanie nie jest przyjemne-normalnie serce pęka.


Pamiętam moje przerażenie w oczach jak rano moim oczom ukazał się syn cały w plamach i wysypce.Nie zastanawiałam się długo i poszłam do pediatry-lepiej dmuchać na zimno.Lekarz wykluczył chorobę zakaźną i podejrzewał alergię-ale na co? Musiałam dobrze się skupić na tym co w ciągu paru dni jadł mój syn,czy wprowadziłam do jadłospisu coś nowego,czy zmieniłam środki piorące lub pielęgnujące.Było tego dużo a najgorsze było w tym wszystkim to,że niczego nowego nie wprowadziłam do menu,nie zmieniałam chemii i w ogóle.Nie pozostało mi nic innego jak go obserwować.Nie mogłam patrzeć jak mój syn się męczy bo miałam wrażenie ,że go to swędzi.Wysypkę miał tylko na twarzy i główce,reszta ciała była w miarę czysta. Zdarzało się,że zmiany lekko znikały ale zaraz był kolejny wysyp.To wszystko trwało prawie miesiąc aż wreszcie dostałam olśnienia.Przyszła mi do głowy jedna rzecz,którą mu zmieniłam,był to płyn do kąpieli.Znaczy nie do końca zmieniłam bo firma była ta sama,żel był ten sam tylko wielkość opakowania była inna.I tu moje zszokowanie,jak to przecież  to samo więc jakim cudem.W życiu nie przyszłoby mi to głowy gdyby nie fakt,że najwięcej wysypu miał po kąpieli.Po odstawieniu i na jakiś czas rezygnacji z jakichkolwiek środków pielęgnacyjnych problem zniknął w ciągu paru dni.Żeby być pewną na 100% zrobiłam mu jednorazową kąpiel w tym płynie i problem powrócił,byłam już pewna.Płyn zużyłam JA-mi nie zaszkodził.
Teraz miałam dylemat co tu kupić do pielęgnacji żeby historia się nie powtórzyła.Poszłam więc do apteki i nabrałam próbek.Wybrałam BIODERMA ATODERM i to był strzał w 10. Akurat ta seria kosmetyków jest stworzona dla osób z wrażliwą i atopową skórą i nie tylko dla dzieci ale również dla dorosłych.Zaprezentuję Wam trzy kosmetyki jakich obecnie używam do kąpieli i pielęgnacji syna.



Do kąpieli i mycia włosów używam :





     BIODERMA ATODERM INTENSIVE GEL MOUSSANT

                              (żel oczyszczający i natłuszczający)

                    WSKAZANIA I ZALECENIA PRODUCENTA


  • skóra bardzo sucha i atopowa
  • skóra nadwrażliwa
  • skóra zrogowaciała
  • skóra łuszcząca się i szorstka w dotyku
  • dla niemowląt,dzieci i dorosłych
  • do twarzy i ciała
Żel odbudowuję ochronną barierę skóry (witamina PP*),działa antyseptycznie i ogranicza rozwój patogennej flory bakteryjnej (siarczan miedzi,siarczan cynku).Nie zawiera mydła,parabenów jest bezzapachowy i  hipoalergiczny.W skład się nie wczytuję bo dla mnie najważniejsze jest,że żel nie uczula mojego syna.

Drugim produktem również do kąpieli jest :




                   BIODERMA ATODERM HUILE DE DOUCHE
                                         (nawilżający olejek do kąpieli i pod prysznic)

                        WSKAZANIA I ZALECENIA PRODUCENTA

  • skóra sucha i bardzo sucha od 1-go dnia życia
Kremowy olejek delikatnie oczyszcza skórę,łagodzi i chroni przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi dzięki formule składającej się z tłuszczów roślinnych witaminy PP* oraz Skin Barrier Therapy**


Częściej używałam go ja niż mój syn,ale jest bardzo fajny.Robiłam nim demakijaż i już nie długo na blogu pojawi się jego recenzja.

Trzeci produkt to typowo kosmetyk do smarowania.




                BIODERMA ATODERM INTENSIVE
                                                  (kojący balsam do ciała)

              WSKAZANIA I ZALECENIA PRODUCENTA
  • skóra z atopowym zapaleniem
  • intensywne swędzenie
  • podrażnienie skóry
  • skóra zrogowaciała
  • skóra łuszcząca się i szorstka w dotyku
  • przy stosowanym lub zakończonym leczeniu dermatologicznym
  • w połączeniu lub po terapii kortykosterydami
  • od 1-go dnia życia,dla dzieci i dorosłych (z wyjątkiem wcześniaków)
Balsam odbudowuje i tworzy ochronną barierę skóry oraz powstrzymuje dostęp alergenów.Reguluje florę saprofityczną skóry,przywraca syntezę,ekspresję filagryny i ceramidów.Balsam nie zawiera parabenów jest bezzapachowy i dobrze tolerowany.Jest to nasz ulubiony balsam,rewelacyjnie się wchłania,nie pozostawia tłustej i lepiącej powierzchni na skórze i oczywiście jest baz zapachu i nie będzie drażnił małego noska :)

Podsumowując AKCJE PIELĘGNACJE to jest mój najlepszy wybór kosmetyków do tej pory.Cała sytuacja miała miejsce kilka miesięcy temu,wtedy mój syn miał ok.10 miesięcy.Kosmetyki nie należą do tanich,ale nie ma co oszczędzać.Ważniejsze jest zdrowie naszych dzieci.Zresztą można trafić na fajne promocję w aptekach.Osobiście polecam wypróbować tym bardziej,że w aptekach dostępne są próbki i nie trzeba od razu kupować produktu pełnowymiarowego.

                                                               

  • *Witamina PP stymuluje syntezę lipidów, umożliwia odbudowę bariery skórnej na dłuższy czas.

  • **Patent Skin Barrier TherapyTM zapobiega wiązaniu bakterii (Staphylococcus aureus) odpowiedzialnych za podrażnienia skóry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Beauty Mum , Blogger